En dan is het weer heel anders. - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu En dan is het weer heel anders. - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

En dan is het weer heel anders.

Blijf op de hoogte en volg Gezien

18 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Nog even een update na het verslag van gisteren, hoe snel kan het weer anders gaan...

Vanmorgen een vriendelijk zonnetje en een klein beetje rugwind. Met enige spierpijn op de fiets gestapt maar het fietsen ging super. Voornamelijk langs de kust gereden. Prachtige omgeving, echt Engels. Regelmatig even gestopt en dan kwam er altijd wel iemand voorbij die in was voor een praatje. Een echtpaar vertelde dat Groot Brittanië de Brexit wil omdat de Fransen in de EU zitten: “They don’t want us in de EU”. Een hardloper, Charles, vertelde dat hij gisteren in het zeewater gezwommmen had: “13’C, not so bad” en weer een ander echtpaar had een hele filosofie over de verloedering van de maatschappij. Leuke gesprekjes en steeds met de nodige humor gebracht.

De komende dagen ga ik uitzoeken of ik stukken met de trein kan doen. De zwaardere beklimmingen red ik niet met mijn fiets. Maar hoe dat zal gaan dat zien we later dan wel weer. Deze dag was in ieder geval top!


  • 18 Juni 2019 - 13:28

    Herma S. :

    Leuk om je reis zo mee te beleven. Fijn dat het goed gaat en jij je zo vermaakt. Fiets ze!

  • 18 Juni 2019 - 15:06

    Tini Smit:

    Hallo Gezien, wat heb ik een bewondering voor je, echt. Dat je dit allemaal durft en doet, wat een prestatie. Hele goede reis verder! Groeten van Tini Smit.

  • 18 Juni 2019 - 16:13

    Yvonne:

    Hallo Gezien, wat fijn dat je weer positieve ervaringen hebt om de zware beproeving van eergisteren te verzachten. De mooie omgeving en het contact met de mensen maken je reis bijzonder.
    Veel plezier

  • 18 Juni 2019 - 17:46

    RiaS:

    Hoi Gezien, wat leuk om weer met je mee te reizen. We blijven graag op de hoogte met tekst en foto’s. Fijn dat vandaag het weer mee zat en een mooie omgeving met vriendelijke mensen. Neem de tijd zou ik zeggen. Groeten.

  • 18 Juni 2019 - 20:16

    Willy En Ben:

    Hoe snel het kan veranderen. Leuk die gesprekjes met onbekende mensen, blijft altijd leuk. Verstandig idee, om toch stukjes met de trein te proberen. Groetjes en succes.

  • 20 Juni 2019 - 17:00

    Ina Voorhorst:

    Hoi Gezien. Wat ben je toch een bikkel. geweldig om het allemaal te volgen.
    Veel succes. En groot gelijk om gedeeltes met de trein te gaan.
    Hartelijke groet Ina.

  • 22 Juni 2019 - 13:41

    Joop:

    Top Gezien! Leuke verhalen. Sterkte en pas goed op jezelf!

  • 23 Juni 2019 - 11:53

    Elly Touwen:

    Ha, Gezien, hoor vreselijke verhalen over heel slecht weer met onweer. Hoe is het nu? Geniet je van het Engelse ontbijt? Mooie foto's.

  • 27 Juni 2019 - 17:13

    Carlin Bolding:

    Ha Gezien,
    Dinie vertelde me vorige week over het geweldige avontuur dat je weer bent gestart. Wat ontzettend stoer en knap. Heel succes en plezier gewenst!! Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Het avontuur is begonnen

Gisterochtend, 6 juni, om half 8 ben ik vertrokken. Uitgezwaaid door hele lieve familie en vrienden die al zo vroeg voor mij uit de veren waren. De laatste nacht in huis was kort dankzij een feestje de avond er voor en onweer in de nacht. Maar om half 8 was het droog en het bleef droog, de hele dag. Eerst was er veel tegenwind met prachtige wolkenluchten. Halverwege ging de wind wat liggen en kwam de zon er voorzichtig door. Ik heb deze dag de IJssel gevolgd tot ik even voor Doesburg een leuke camping vond. De ontvangst was vriendelijk, ik kreeg verse sla en snijbiet uit eigen campingtuin. Samen met een pakje gedroogde mie, wat walnoten en kruiden een simpele maar lekkere maaltijd.

Vandaag was er ook veel wind. Gedeeltelijk mee, wat erg lekker ging, maar ook flink tegen. Dat veroorzaakte weer de eerste zadelpijn. Jammer!

Ook vandaag reed ik steeds langs rivieren: de IJssel, Nederrijn, Pannerdensch kanaal en de Waal. Mooie route! En ik ben ook al weer de weg kwijt geraakt: daardoor ging ik in Millingen de grens van Duitsland over, en dat was niet de bedoeling. Ik volgde de bordjes van de Hanzeroute maar die gingen niet naar Zaltbommel zoals in het boekje stond, ze voerden de route richting Duitsland, Hanzeroute deel 3. Daar kwam ik een beetje laat achter. Maar wel mooi dat ik Duitsland nu kan afstrepen op mijn landen t-shirt ;-).

Ik zit nu te schrijven in een grote recreatieruimte van de camping. Net even een flinke bui gehad, de eerste vandaag, en mooi ná het fietsen, tent opzetten en douchen.

Wat leuk dat jullie me allemaal gaan volgen! Met weemoed neem ik een tijdje afscheid van de Gift City en alle familie en vrienden in Nederland. Maar ik heb heel veel zin om weer naar Janka Tanya te gaan.

Bedankt voor alle lieve wensen, kaartjes en steun. Fijn om te lezen!

HET AVONTUUR IS BEGONNEN!

Janka-Tanya.eu. IBAN NL57ABNA0442001762 ABN AMRO te Zwolle, ten name van Stichting O2 , onder vermelding van Janka Tanya.

Degiftcity.nl. Wordt vrijwilliger: in de keuken, het City Café, de Twinkelwinkel, de meubelloods of het talentenbureau, of kom ons bezoeken.

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2019

Eindbestemming bereikt

19 September 2019

Vakantie

08 September 2019

Ljubljana

24 Augustus 2019

Venetië

14 Augustus 2019

Italië
Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 16739

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: