New Forest National Park, Hampshire. - Reisverslag uit Wimborne Minster, Verenigd Koninkrijk van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu New Forest National Park, Hampshire. - Reisverslag uit Wimborne Minster, Verenigd Koninkrijk van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

New Forest National Park, Hampshire.

Blijf op de hoogte en volg Gezien

23 Juni 2019 | Verenigd Koninkrijk, Wimborne Minster

Zo al reizend leef ik echt van dag tot dag en vaak zelfs van uur tot uur.

Ik heb een vage planning: ik wil in enkele weken naar Plymouth reizen om daar naar Frankrijk over te steken, en verder kan er nog van alles gebeuren. Ik zeg bewust reizen, want ik heb nu al 2 x een stuk met de trein gedaan. Prima bevallen.

Afgelopen 3 nachten stond ik op een camping op het eiland Hayling. Nooit van gehoord maar was mooi. Ik ben daar met de trein uit Eastbourne naar toe gegaan. Ging prima, fiets mag gratis mee in de trein. 1 x overstappen. Alleen de laatste x uitstappen in Havant, de stad in de buurt van Hayling, ging niet goed. Er stonden 2 rolstoelen in de weg en toen die eindelijk opzij stonden zodat ik er met m’n fiets langs kon reed de trein al weer. Volgende station maar uitgestapt, en de trein terug naar Havant genomen.

Eerste dag op Hayling Isle ben ik zonder bagage gaan fietsen, een deel van de route over een ander eiland, Isle of Wight. Daar gaat de officiele route die ik volg langs, maar zoals ik al dacht, veel stevig klimwerk. Leuk om zonder bagage te doen.

Om dit tripje te doen moest ik naast fietsen nog weer anders reizen, namelijk 4 x met de ferryboot: eerst fietsen naar de ferrysteiger, met de ferry van Hayling naar Portsmouth, een stuk fietsen door Portsmouth, over met de ferry naar Wight, daar een rondje fietsen, en weer met beide ferry’s via Portsmouth naar Hayling. Het was prachtig weer en een mooie tocht.

De tweede dag op Hayling Isle was lekker relaxed. Beetje fietsen, beetje sighseeing, wasje op de camping (bijna dagelijks werk) lezen en eten.

Ik had ‘s morgens in het cafeetje als ontbijt een eggroll met thee gehad. Geen idee wat een eggroll was, maar het bleek een wit bolletje te zijn met 2 gebakken eieren op elkaar er tussen. En daar weer tussen bruine saus. Grote smeerboel dus, maar wel lekker. Tussen de middag een salade en broodje bij de supermarkt gehaald en ‘s avonds dus mijn eigen prakje. Ik heb een pannetje met een gaspitje bij me en ook wat basis dingen om te koken. Als het lukt om wat verse groente er bij te kopen wordt dan is het best lekker. Ik had die avond couscous en een stuk droge worst uit m’n tas en wortel, paprika en lente-ui uit de winkel. Peper en zout er bij....

’s Avonds nog een poosje gezellig zitten borrelen met de buren en voor het donker naar bed.

Vandaag m’n tweede trein dag. Weer naar Havant gefietst en daar met de trein naar Sway, in het New Forest National Park. Even zoeken om de route weer op te pikken en verder op de fiets. Mooie omgeving, heide, loofbossen, heuvelachtig maar niet te stijl. Er lopen daar veel wilde paarden rond, ook over de grote wegen. Voorzichtig rijden dus. Helaas was het vinden van een camping weer een probleem en uiteindelijk ben ik in een b&b beland. Wel fijn, met wifi, zodat ik het nodige uit kan zoeken op internet en weer een stukje kan schrijven. Op de meeste campings is het bereik van internet slecht en is er geen wifi.

O ja, ik heb ook nog een spannende nacht meegemaakt in Eastbourne. Om een uur of 11 ‘s avonds begon het te rommelen in de lucht. Onweer. Ik dacht eerst dat het langs zou gaan, maar ja hoor, een uur lang stevig onweer, met heftige regen en zware windstoten. Ik had m’n tent gelukkig dicht bij het toiletgebouw staan en ook dicht bij campers en caravans waardoor ik me niet heel erg zorgen maakte om geraakt te worden door de bliksem. Maar ik maakte me wel zorgen of m’n tentje het met die zware windstoten en harde regen wel zou houden. En onweer is toch niet echt lekker in een tentje.

Toen het heel hard ging kwam een vrouw bij m’n tent om te vragen of ik “allright” was. Maar uit de tent komen was ook geen optie. Even m’n hoofd onder het tentzeil uitsteken en m’n haar was al kletsnat.

Het is goed gegaan. Alles is heel gebleven en in de tent bleef het droog.

De volgende ochtend om 6.15 uur begon het weer te rommelen. Ik heb alle spullen bij elkaar gepakt en in de wasruimte van het toiletgebouw gegooid. Ook de tent, nat en wel er achteraan. Voor de bui echt begon was ik binnen. De boel daar zo goed en zo kwaad als het ging opgeruimd en ingepakt. Andere campinggasten kwamen informeren of het goed met me ging. Ik was goed in de gaten gehouden. Ze vertelden dat op het nieuws was dat bij Eastbourne afgelopen nacht meer dan 1000 bliksems geteld waren. Dat heb ik dan toch maar mooi meegemaakt. Ik kreeg nog een kop engelse thee (met melk) van de buren en na de bui weer fris op pad!

Janka-Tanya.eu. IBAN NL57ABNA0442001762 ABN AMRO te Zwolle, ten name van Stichting O2 , onder vermelding van Janka Tanya.

Degiftcity.nl. Wordt vrijwilliger: in de keuken, het City Café, de Twinkelwinkel, de meubelloods of het talentenbureau, of kom ons bezoeken. 


  • 24 Juni 2019 - 05:03

    Ineke S:

    Nog niet zo lang op pad en nu al zoveel belevenissen! Heerlijk om die op deze manier een beetje te mogen meebeleven. De boeken van Saskia Noort vallen hierbij in het niet

  • 24 Juni 2019 - 05:23

    Anky:

    Hallo Gezien
    Wat een avontuur met mooie en interessante belevenissen maar ook wel een stukje spanning. Nog heel veel succces met je verdere tocht. Respect hoor

  • 24 Juni 2019 - 07:17

    Aly:

    Ha Gezien, Wat schrijf je toch heerlijk. Ik zie alles voor mij gebeuren. Mooi om je zo te mogen volgen.
    Sterkte, geniet en op naar je volgende avonturen.

  • 24 Juni 2019 - 07:50

    Ria Van Dijk:

    Ha Gezien, wat een avontuur zo’n reis zeg!
    Niet altijd prettig en gelukkig gaat het goed.
    En heel leuk om te lezen en je te volgen.
    Geniet van de mooie dingen en ontmoetingen! Goede reis verder

  • 24 Juni 2019 - 17:52

    Fenno:

    Volg met veel belangstelling je reis en verslagen. Misschien nog niet zo'n gek idee om er later een boek over te schrijven. Op naar je volgende avontuur en bestemming. Succes


  • 25 Juni 2019 - 09:13

    Nilka Som:

    Wauw! Wat een avonturen! Storm ferry’s dit kan wel een boek worden!
    Geziens wilde fietstocht door Engeland!
    Ik vind het heerlijk om het zo mee te maken.
    Al ben ik meer van de hotels.. Genietse gezien!
    You can do this! Groetjes! Nilka hier in Nederland is het in de midden
    30 graden.. lekker in de keuken :)

  • 27 Juni 2019 - 20:03

    Irene:

    Hoi Gezien, wat maak je veel mee. Geweldig om je verslagen te lezen. En inderdaad, ik zie hier ook wel een boek van komen. Heel veel reisplezier toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wimborne Minster

Het avontuur is begonnen

Gisterochtend, 6 juni, om half 8 ben ik vertrokken. Uitgezwaaid door hele lieve familie en vrienden die al zo vroeg voor mij uit de veren waren. De laatste nacht in huis was kort dankzij een feestje de avond er voor en onweer in de nacht. Maar om half 8 was het droog en het bleef droog, de hele dag. Eerst was er veel tegenwind met prachtige wolkenluchten. Halverwege ging de wind wat liggen en kwam de zon er voorzichtig door. Ik heb deze dag de IJssel gevolgd tot ik even voor Doesburg een leuke camping vond. De ontvangst was vriendelijk, ik kreeg verse sla en snijbiet uit eigen campingtuin. Samen met een pakje gedroogde mie, wat walnoten en kruiden een simpele maar lekkere maaltijd.

Vandaag was er ook veel wind. Gedeeltelijk mee, wat erg lekker ging, maar ook flink tegen. Dat veroorzaakte weer de eerste zadelpijn. Jammer!

Ook vandaag reed ik steeds langs rivieren: de IJssel, Nederrijn, Pannerdensch kanaal en de Waal. Mooie route! En ik ben ook al weer de weg kwijt geraakt: daardoor ging ik in Millingen de grens van Duitsland over, en dat was niet de bedoeling. Ik volgde de bordjes van de Hanzeroute maar die gingen niet naar Zaltbommel zoals in het boekje stond, ze voerden de route richting Duitsland, Hanzeroute deel 3. Daar kwam ik een beetje laat achter. Maar wel mooi dat ik Duitsland nu kan afstrepen op mijn landen t-shirt ;-).

Ik zit nu te schrijven in een grote recreatieruimte van de camping. Net even een flinke bui gehad, de eerste vandaag, en mooi ná het fietsen, tent opzetten en douchen.

Wat leuk dat jullie me allemaal gaan volgen! Met weemoed neem ik een tijdje afscheid van de Gift City en alle familie en vrienden in Nederland. Maar ik heb heel veel zin om weer naar Janka Tanya te gaan.

Bedankt voor alle lieve wensen, kaartjes en steun. Fijn om te lezen!

HET AVONTUUR IS BEGONNEN!

Janka-Tanya.eu. IBAN NL57ABNA0442001762 ABN AMRO te Zwolle, ten name van Stichting O2 , onder vermelding van Janka Tanya.

Degiftcity.nl. Wordt vrijwilliger: in de keuken, het City Café, de Twinkelwinkel, de meubelloods of het talentenbureau, of kom ons bezoeken.

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2019

Eindbestemming bereikt

19 September 2019

Vakantie

08 September 2019

Ljubljana

24 Augustus 2019

Venetië

14 Augustus 2019

Italië
Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 16754

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: