Lubeck - Reisverslag uit Spieringshorst, Duitsland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu Lubeck - Reisverslag uit Spieringshorst, Duitsland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

Lubeck

Blijf op de hoogte en volg Gezien

30 Juli 2015 | Duitsland, Spieringshorst

In Stade ben ik 2 nachten gebleven. Het weer was zo slecht dat je weinig van de omgeving kon genieten. Woensdagochtend weer op de fiets gestapt. Over de Elbedijk naar Grüneteig, waar een pontje de Elbe over gaat. Even flink doortrappen, de boot gaat om de 2 uur en die van 10 uur kon ik halen. Een mooie overtocht van 25 minuten. En op het water brak een streep zon door. Daarna weer fietsend verder. 's Morgens bleef het droog en waren er prachtige wolkenluchten. 's Middags waren er ook prachtige luchten, maar niet zo vriendelijk. Een paar flinke buien kwamen over. En de hele dag geen gelegenheid om even ergens een kop koffie te drinken. De route gaat veel door achteraf weggetjes. Toen er een dikke bui aan kwam toch maar even van de route af om een dorpje in te gaan. 2 restaurants, allebei gesloten. In een bushokje de onweersbui met hagel over laten trekken. In Irtzstedt heb ik een camping opgezocht na 90 km. Helaas, niet zo'n succes. Er was niets te beleven op de camping. Tentje opgezet en even naar het plaatselijke restaurant om te eten. Begon het weer te regenen en het is tot vanmorgen een uur of 10 blijven regenen. Omdat er verder niets was om 20 uur de tent ingedoken, om er vanmorgen om 7 uur weer uit te komen. Spullen weer nat ingepakt. En in de regen op de fiets. Hele mooie route over een voormalig spoor. Ruim 50 km lang. Gisteren was ik er al aan begonnen. 3 x een ree over het pad zien lopen. Veel vogels en ontelbaar veel slakken. Het is een sport op zich om ze te ontwijken.
Maar ook vandaag veel zand en grint wegen. Dat leidde tot een lekke voorband, net voor Lubeck. Op aanwijzing van wat mensen onderweg naar een fietsenwinkel voor een nieuwe binnenband. Eerst konden ze pas de volgende dag repareren. Daar sta je dan, met een fiets vol bagage. Dan besef je pas hoe belangrijk de fiets op deze reis is. Gelukkig was een monteur zo vriendelijk om toch meteen te helpen en kon ik na een uurtje of 2 weer vrolijk verder. Het regende inmiddels weer pijpenstelen, dus in de buurt van Lubeck een hotelletje gevonden. Hanzeroute deel 1 stopt hier. Morgen begin ik aan Hanzeroute deel 2, richting de Poolse grens. Hopelijk knapt het weer wat op de komende dagen

  • 30 Juli 2015 - 22:11

    Elly Touwen:

    Hoi Gezien, wij hebben gelukkig niet zo veel zand en grint weggetjes gehad. Af en toe wel van die vervelende kinderkopjes. Dan ben je bang dat alles van je fiets aframmelt. Het weer gaat hier opknappen en ik hoop dat dat in Noord Duitsland ook zo is. In de regen fietsen is toch niet echt prettig. Wat een ellende hé, een lekke band. Wij hadden nauwelijks 2 kilometer gereden in Cuxhaven of ik had een lekke achterband. Moesten we eerst 4 kilometer lopen naar een fietsenmaker. Die was gelukkig bereid om er een nieuwe band om te leggen en toen konden we weer verder. Groeten, Elly

  • 30 Juli 2015 - 22:52

    RiaS:

    Je weet toch maar weer een mooi verhaal te maken van de ellende als lekke band en regen. Herken ik je wel in hoor, ga lekker door.
    Hanzeroute 2, mooier weer, vast gezellige fietspaden en vriendelijke mensen onderweg. Zet 'm op. We houden het weer in de gaten!

  • 31 Juli 2015 - 12:54

    Klaasje:

    Wauw Gezien. Echt stoer hoor hoe je gewoon weer door gaat met dat natte spul. Komende week vast beter weer en meer zon!
    liefs Klaasje

  • 31 Juli 2015 - 22:49

    Alice Van Zanten:

    Nou Gezien dat is wel even doorzetten als ik jouw verslag lees, petje af!
    Laat de zon nu maar gaan schijnen, kun je tenminste weer in je (opgedroogde?) tent slapen.
    groetjes
    Alice

  • 03 Augustus 2015 - 22:32

    Kees Van Der Pol:

    Hoi Gezien,

    Mooi zo'n fietsenmaker die je toch weer opweg helpt. Er zijn altijd mensen die willen helpen. Geniet er van. Hopelijk met beter weer. Hartelijke groet, Kees

  • 05 Augustus 2015 - 12:54

    Marjan:

    Hallo Gezien, niet leuk al die regen al kan ik er nu soms even naar verlangen vanwege de warmte hier. Zwarte zee is prachtig maar ik ben blij dat ik niet hoef te fietsen hier. Ik hoop voor je dat het weer opknapt en je in de zon verder kunt. Het is erg leuk om te lezen waar je bent en wat je tegenkomt. We wensen je een goede tocht verder en dat je maar veel leuke en goede mensen tegenkomt op je weg. Sukses!

  • 05 Augustus 2015 - 21:31

    Yvonne:

    Hallo Gezien,
    Wat een mooi verhaal heb je weer.
    Je maakt weer van alles mee, lees ik al. Ook van de minder fijne momenten valt weer wat te maken. Wat mooi dat er toch mensen zijn die je willen helpen, zoals die fietsenmaker.
    Ben zelf dit weekend naar Terschelling geweest, ook niks mis mee. Heerlijk weer, lekker gefietst. Ik hoop dat voor jou ook wat beter weer in de lucht zit.
    Geniet van alles wat je tegenkomt en je weet, het zijn de mensen die het interessant maken. Zet 'm op.
    Groetjes
    Yvonne

  • 06 Augustus 2015 - 14:48

    Alie Boerefijn:

    Hoi Gezien
    Ik lees nu pas je laatste bericht. We hebben een paar dagen gekampeerd zonder internet,ook wel eens prettig.
    Je hebt al aardig wat kilometers in de benen,hopelijk weer met wat zon en niet teveel (tegen) wind.
    Wat is fietsen over z,n oude spoorweg mooi he,meestal heel goede paden.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag. Goede reis en alle goeds gewenst.
    Groet,Alie

  • 07 Augustus 2015 - 23:05

    Marlies Saras:

    Tjonge Gezien, wat een avontuur! Wat zal je gebaald hebben toen bleek dat je een lekke band had!
    Gelukkig kon je na een paar uur weer verder....fijn om zulke mensen tegen te komen.
    Stoer dat je al die kilometers fietst door al die regenbuien en slakken door. Ik hoop dat het weer heel snel voor je opknapt en de reis steeds mooiere momenten voor je op zal leveren!!
    Succes en ik kijk uit naar je volgend verslag!!
    Groetjes,
    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 16723

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: