verder - Reisverslag uit Stade, Duitsland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu verder - Reisverslag uit Stade, Duitsland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

verder

Blijf op de hoogte en volg Gezien

01 Januari 1970 | Duitsland, Stade

Zondagochtend nog gezellig gebruncht met Ingrid, Dino en Ria. Nu voor langere tijd afscheid genomen en naar Bremen. Mooie stad, en ook gezellig op zondag. Zondag is de dag van de muziek. Op meerdere plaatsen kwam ik de orkestjes tegen. Koffie gedronken in een biergarten (fietsen en bier gaan niet goed samen). Daarna nog een mooie rit langs de Wuste. Vroeg in de middag een camping gezocht.
's Avonds begon het te regenen en het bleef nat tot nu toe, maandagavond. Dus vanmorgen in de regen de tent opgepakt en nat op de fiets. Ondanks de regen lekker gefietst. Voor het eerst ook andere fietsers gezien die de Hanzeroute fietsen. Ik sprak een wat ouder stel hier in Stade. Volgens hen kwam ik voorbij racen toen zij een kopje koffie dronken. Niet zo moeilijk, de wind was weer gunstig vandaag .
Vannacht slaap ik in Stade, een mooie Hanzestad aan de Elbe. Veel regen is niet handig met mijn tentje omdat ik er niet in kan zitten. Als ik rechtop zit komt mijn hoofd tegen de bovenkant van de tent. Ook de fietstassen passen eigenlijk niet in de tent. Ik laat ze als het redelijk safe lijkt op de fiets met kleine slotjes er aan. alleen de spullen die ik nodig heb en dingen als ipad enz. neem ik mee in de tent.
Ik heb in Stade daarom een Zimmer mit Fruhstuck. En heel handig, er is weer Wifi, dus ik kan mijn verslag weer bijwerken. Tot de volgende keer.

  • 27 Juli 2015 - 20:48

    Jacqueline:

    Oh lekker droog! Kun je de tent ook een beetje drogen?! Hopen dat het weer snel voor je beter wordt. Wat zegt de niederschlagsradar?

  • 27 Juli 2015 - 20:53

    Gezien Schotman:

    Ja tent kon ik in de fietsenschuur drogen. Berichten voor morgen zijn ook nog slecht, daarna lijkt het weer beter te worden.

  • 27 Juli 2015 - 21:15

    Janneke En Kati :

    Goed bezig Gezien! Wij hebben diep respect voor jou! In regen en wind volhouden. Knap hoor! Hopelijk komen droge dagen aan!

  • 27 Juli 2015 - 21:15

    Carla:

    Vervelend in de regen fietsen. Vandaag was het hier ook bagger. Stade lijkt het een leuk plaatsje van de foto. Succes verder. Heerlijk een zinmer met fruhstuck, kun je rechtop zitten....

  • 27 Juli 2015 - 22:26

    Dicky:

    leuk je te kunnen 'volgen'. Het water kwam hier ook met bakken uit de lucht. Zelfs was een Zwolse straat nog op journaal vanavond. De persoon als standbeeldzwevend in de lucht ( een van je foto's ) schijnt te kunnen door o.a. een staaf die onder het vloerkleedje ligt, onder het standbeeld.

  • 28 Juli 2015 - 12:24

    Alice Van Zanten:

    Ha Gezien, inmiddels heb je alle soorten weersomstandigheden meegemaakt, klinkt stoer en dat is het ook! Fijn dat je onderweg af en toe wat aanspraak hebt.
    Zwolle is nog steeds erg nat, vanmorgen nog wel geroeid tussen de buien door.
    Hopelijk kan je tent weer wat opdrogen.
    Goede reis en voor de komende dagen hopelijk wat zon.

  • 28 Juli 2015 - 19:01

    RiaS:

    Hoi vandaag je buurvrouw Ada Steinebach gesproken, Ze was aan de wandel in de wind. Je moet de groeten hebben, vroeg gelijk naar je en ze mist je.
    Ook groeten van ons natuurlijk, nu is het hier wel goed weer. Niet koud en droog. We zenden het jou kant op, kun je morgen weer lekker fietsen. Zet 'm op.

  • 07 Augustus 2015 - 15:23

    Alice Van Zanten:

    Ha Gezien, dank voor je kaart uit Prerow. Jaren geleden hebben Johan en ik hier ook rondgefietst!
    Kom je ook nog in Stralsund? Wij vonden het een prachtige stad.
    We genieten van het mooie hollandse zomerweer. Gisteren gezeild met Jan-Paul op de Kager Plassen.
    Goed zeilweer.
    Fijn dat het "cadeau" ook nog zijn diensten bewijst.
    Groetjes
    Alice, Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 16749

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: