3 dagen onderweg. - Reisverslag uit Westlaren, Nederland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu 3 dagen onderweg. - Reisverslag uit Westlaren, Nederland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

3 dagen onderweg.

Blijf op de hoogte en volg Gezien

22 Juli 2015 | Nederland, Westlaren

De kop is er af, ik ben onderweg. Maandagochtend om 8.45 was het dan zo ver! Uitgezwaaid door familie en vrienden, de fiets opgetuigd om 3 maanden onderweg te zijn.
Geweldig dat jullie er waren 's morgens. En ook al die anderen die support en steun betuigden. Mailtjes, kaarten, bezoekjes, telefoontjes, watts-app enz. Ik ga alleen maar weet me gesteund door heel veel mensen!
De eerste dag heb ik 85 km gefietst, via de kop van Overijssel en de Weerribben tot Lemmer. De tweede dag een rondje Friesland, mooi langs het IJsselmeer en Friese meren en diverse stadjes. 91 km en gekampeerd aan het Sneekermeer. Vandaag 106 km veelal door bossen en veengrond. Ik sta nu op een camping bij Zuid Laren. Wel een beetje raar om weer in de richting van huis te gaan, maar zo gaat die route nu eenmaal.
Morgen gaat het richting Duitsland.
De eerste dagen gingen prima. Mooi weer, en veel wind mee. Alleen de 35 km van Lemmer naar Staveren was stevige wind tegen!
In de regio Zwolle en Deventer staan bordjes langs de weg om de Hanzeroute aan te geven. Jammer genoeg was er vanaf Kampen geen bordje meer te zien. Aanleiding voor de eerste keer fout rijden! Dat is de afgelopen dagen wel vaker gebeurd, maar het mag de pret niet drukken.
Ik heb al veel mensen gesproken onderweg en op de campings. Ze vragen waar ik naar toe ga en maken een praatje. Gisteravond ook al op de thee geweest bij een buurtent.
Het begin is prima verlopen. Ik heb het naar m'n zin. Benieuwd hoe het verder gaat, ook als wat minder 'voor de wind' gaat.

  • 22 Juli 2015 - 20:31

    Dino:

    Fijn dat het de eerste dagen voor de wind is gegaan. Geniet van het mooie weer en van alles en iedereen om je heen!

  • 22 Juli 2015 - 20:41

    RiaS:

    Mooi om te lezen, heb de

  • 22 Juli 2015 - 20:43

    RiaS:


  • 22 Juli 2015 - 20:44

    RiaS:

    Route op internet bekeken. Kunnen je zo mooi volgen. Had plaatjes bij de tekst geplakt maar dat pakt niet!!!

  • 22 Juli 2015 - 21:51

    Jacqueline:

    Leuk om te lezen Gezien! Nog steeds op nederlandse bodem! Heb je de duitse taal al een beetje geoefend

  • 22 Juli 2015 - 21:52

    Jacqueline:

    Smileys kan ook al niet in tekst! Ik had nog de vraag of je de tassen al opnieuw hebt gepakt en of je al iets mist?

  • 22 Juli 2015 - 22:29

    Gezien Schotman :

    Ik heb nog niet veel herpakt in de tassen. Wel wat aangepast. De fietstassen blijven "s nachts aan de fiets met spullen er in. Past niet in het kleinere tentje. Alleen wat ik nodig heb en waardevolle spullen gaan mee de tent in.

  • 23 Juli 2015 - 07:22

    Bea Spruijt:

    Hé Gezien, ik ga je volgen en ik wens een hele mooie fiets tocht toe en dat het je maar heel veel "voor de wind" mag gaan. Ik vind je een Kanjer !!!

  • 23 Juli 2015 - 20:02

    Kees:

    Hoi Gezien, ach wat is verkeerd rijden. Je kan niet van de aardbol af en het is overal mooi.Geniet van het onderweg zijn.

  • 24 Juli 2015 - 12:57

    JanS:

    Mooi dat de start goed is verlopen. Veel plezier richting Duitsland. We blijven je volgen, voorlopig uit de Vogezen en straks weer gewoon vanuit Hellendoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 16748

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: