vraagstukken - Reisverslag uit Sorgenfrei, Duitsland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu vraagstukken - Reisverslag uit Sorgenfrei, Duitsland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

vraagstukken

Blijf op de hoogte en volg Gezien

10 Augustus 2015 | Duitsland, Sorgenfrei

Dit verslagje stond al vanaf 2 augustus klaar, maar eerder publiceren lukte niet. Dus nu iets later hier:
Eigenlijk is het leven heel simpel als je onderweg bent. Alles draait om fietsen, eten en drinken en overnachten. En een heel belangrijke vraag is steeds: hoe is het weer???
Natuurlijk komen daar andere vraagstukken bij, bijv. hoe vind ik de route weer terug? Ik raak iedere dag meerdere keren de route kwijt. Daarbij is mijn richtingsgevoel hopeloos, dus dat is een hele puzzel. Het went wel. Ik heb inmiddels wat landkaarten gekocht die uitgebreider en duidelijker zijn dan het routeboekje. Daarop zie ik welke plaatsen ik op de bordjes onderweg moet zoeken om weer op de route te komen. De laatste dagen ga ik soms ook expres via een andere route, als ik de zandweggetjes zat ben of als ik liever langs de kust ga dan door het bos. Ik noem het de 'zoekhetzelfmaaruit' routes. Een ander vraagstuk: hoe krijg ik mijn banden weer heel. In het verslag uit Lubeck schreef ik al over de eerste lekke band. De dag erna vol goede moed de fiets startklaar gezet met alles erop en eraan. Het weer leek goed, ik ging weer op pad. Maar bij het opstappen bleek de voorband weer veel zachter te zijn dan gisteren. Balen! Na enkele kilometers lopen een fietsenmaker gevonden. Er bleek weer een gaatje te zitten in de nieuwe band. Nu zowel de binnenband als de buitenband laten vervangen. De fietsenmaker bleek een vriendelijke oude baas die mooi vertelde over hoe hij 60 jaar geleden, nog voor de muur, met de hele familie naar het westen was gevlucht naar Lubeck, 3 km over de grens. Zo levert een lekke band weer een leuk contact op.
Het vraagstuk: hoe krijg ik mijn 'waarbenjij.nu verhaaltje van concept naar gepubliceerd is nog niet opgelost. Ik kan het alleen via de ipad versturen en die werkt alleen op wifi. En dat is op campings slecht tot niet verkrijgbaar. Ook in restaurants enz. is het me nog niet gelukt. Benieuwd hoe dit opgelost wordt.......
Tot zover het concept verslag dat ik nu eindelijk kan publiceren omdat ik voor 1 nacht een hotelletje geboekt heb in Anklam. Waar dat is schrijf ik in het volgende verslag.

  • 10 Augustus 2015 - 21:16

    Jacqueline:

    Mooi! Die 'zoekhetzelfmaaruit' routes!! Niet zo mooi die lekke banden! Heb je niet een cursus 'banden plakken' van die meneer geleerd? Scheelt je weer een stukje lopen

  • 10 Augustus 2015 - 22:46

    RiaS:

    Publiceren is wel belangrijk want je schrijft mooie stukjes.

  • 10 Augustus 2015 - 22:57

    Gezien Schotman:

    Ik kan banden plakken maar mijn ervaring is dat ze dan net zo snel weer leeglopen als in Lubeck aan de eerste keer. Ik hoop dat die nieuwe zo dik is dat er geen steentje meer in kan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 16712

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: