25 juli. - Reisverslag uit Tannen, Zwitserland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu 25 juli. - Reisverslag uit Tannen, Zwitserland van Gezien Schotman - WaarBenJij.nu

25 juli.

Blijf op de hoogte en volg Gezien

25 Juli 2015 | Zwitserland, Tannen

Allemaal bedankt voor de reacties en aanmoedigingen. Erg leuk om te lezen. Ik ben in Delmenhorst beland, net ten westen van Bremen. 527 km onderweg. En mijn eerste weekend is meteen een verwenweekend. Ria, Dino en Ingrid zijn hier naar toe gekomen om nogmaals uit te zwaaien. Ze hebben overal voor gezorgd, een nacht in een appartement, eten en drinken en voor zover nodig nog wat verzorgingsmiddelen. Super om ze weer te zien en de eerste ervaringen te delen.
Donderdag ging ik dan echt de grens over en Duitsland in. Die dag nog door Friesland, Drenthe en Groningen gefietst. In Duitsland kwam ik na een paar uurtjes aan op een boerencamping en ik werd begroet in het Nederlands. Eigenaar was een Rotterdammer. En er stonden ook alleen maar Nederlandse caravans. Ik kreeg koffie met koekjes bij aankomst. De volgende dag, vrijdag, 100 km gefietst en veelal over gravel, zand en keitjes. Eerst lastig, maar je went er wel aan. Het weer was de hele week geweldig tot vrijdagavond. Toen ik op een camping aankwam vroeg ik naar de weerberichten. Er kon wel wat regen komen zei ze, maar ik mocht wel in het clubhuis op de camping slapen. Heel fijn, want er kwam vannacht een enorme onweersbui over trekken. Vandaag zoals gezegd heerlijk in een appartement. En morgen weer alleen verder. Tot dusver gaat het lekker, het alleen onderweg zijn en het fietsen. De routebeschrijving levert nog wel eens problemen op. In de bocht afslaan is breed te interpreteren en ik lees dat nog wel eens anders dan de beschrijving. Ook slagbomen, inrijverboden of dat soort zaken worden vaak niet genoemd. Is even wennen en ik fiets daardoor soms wel verder dan ik van plan was. Maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb het naar m'n zin.

  • 25 Juli 2015 - 20:40

    Ria:

    Ja gezellig, vannacht lekker slapen en morgen weer fris op de fiets, succes.

  • 25 Juli 2015 - 20:41

    Ineke S:

    Geniet maar lekker van de duitse gemutlichkeit en laat de dames maar even voor je werken

  • 25 Juli 2015 - 21:05

    Dick:

    Lekker bezig Gezien. Je weet hoe het gaat met fietsen. Trap voor trap!

  • 25 Juli 2015 - 21:31

    Baukje:

    Leuk om mee te lezen Gezien!
    Een heerlijk gevoel he, alle spullen die je nodig hebt, gewoon op je fiets!
    Veel moois onderweg toegewenst!

  • 25 Juli 2015 - 21:41

    Carla:

    Ik hoop dat jij geen last hebt van het noodweer wat hier overtrekt. Voorzichtig aan met al die wind. Veel plezier het weekend met de meiden en goede voortgang.

  • 26 Juli 2015 - 12:42

    Alice Van Zanten:

    Ha Gezien, wat heb je al veel beleefd onderweg!
    Goeie berichten allemaal, de afstanden die je fietst vind ik bewonderenswaardig.
    Wens je een goed vervolg van je reis.
    groet, Alice

  • 26 Juli 2015 - 12:46

    Johan:

    het lijkt je wel goed af te gaan. succes met het vervolg.

  • 26 Juli 2015 - 18:57

    Tini Smit:

    Hallo Gezien, ik vind het zo knap en dapper van je om deze tocht te doen. Wens je heel veel plezier en een heel mooie tocht verder. Hartelijke groeten en veel liefs van mij, Tini Smit.

  • 26 Juli 2015 - 19:41

    Ria Schipper:

    Succes!! en heel veel plezier met deze fietstocht en hartelijke groeten. van Ria

  • 26 Juli 2015 - 21:22

    Jannet Bont:

    Ik heb bewondering voor je onderneming Gezien. Zelf heb ik na 30 km al een pijnlijke kont :) Heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier

  • 27 Juli 2015 - 18:46

    Gezien Schotman:

    Die pijntjes zijn er ook wel Jannet, maar dat wordt elke dag beter. We zien elkaar in Tótvázsony. Gezellig!

  • 28 Juli 2015 - 15:52

    Kees:

    Hoi Gezien,

    Je maakt al van alles mee. Een tocht vol verrassingen. Mooi die gastvrijheid die je tegekomt. Je hebt flink de vaart er in, zo ken ik je ook!
    Geniet er van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gezien

Reis 2: Opnieuw op de fiets van Zwolle naar Tótvázsony in Hongarije. Nu via een zuidelijke route, via België, Zuid Engeland, Frankrijk, Italië, Slovenië en Oostenrijk. Mijn plan is om te vertrekken op donderdag 6 juni 2019, en ik verwacht zo’n 5 maanden weg te blijven. Met deze reis vraag ik ook aandacht voor 2 bijzondere (ANBI) organisaties: De Gift City in Zwolle NL Janka Tanya in Tótvázsony, Hongarije.

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 16705

Voorgaande reizen:

06 Juni 2019 - 20 Oktober 2019

Het avontuur is begonnen

06 Juni 2019 - 30 September 2019

Door het zuiden naar Tótvázsony

12 Juli 2015 - 15 Oktober 2015

Mijn eerste fietstocht

Landen bezocht: